Moguće je izbeći prejedanje ako popijete čašu vode pre obroka.

Foto: Shutterstock

Da biste odoleli bogatoj prazničnoj trpezi, potrebna je ogromna snaga volje i disciplina, koju malo ko ima. Istraživanja pokazuju da se za praznike ugojimo između pola i dva kilograma, a neretko obroke završavamo sa osećanjem da ćemo pući.

Utisak nije potpuno netačan, jer želudac prosečne odrasle osobe može da primi oko litar ića i pića, bez posledica. Vrlo je fleksibilan, pa se rastegne toliko da u njega unesemo četiri puta više, ali ovo ne može proći bez osećaja nelagode. Želudac tada pritiska okolne organe, uključujući jetru, dijafragmu i pluća.

Moguće je izbeći prejedanje ako popijete čašu vode pre obroka. Stručnjaci upozoravaju da često loše tumačimo signale tela, pa u 80 posto slučajeva kad mislimo da smo gladni, zapravo smo žedni. Preporučuje se i da jedemo iz manjih tanjira, biramo posniju hranu, poput salata, izbegavamo grickalice i slatkiše. To je, ipak, lakše reći nego uraditi, pa ako se prejedete, nelagodu možete ublažiti na sledeći način...

Posle običnog obroka uzmite pepermint bombonu, jer umanjuje nagon za povraćanjem i smanjuje gasove. To se ne savetuje osobama koje imaju gastritis, jer pepermint ubrzava protok kiseline. Varenju će pomoći i šolja čaja od kamilice.

Najvažnije je da odolite porivu da se zavalite u kauč, umesto toga izađite u kratku šetnju. To je verovatno poslednje što želite da uradite kada jedva stojite punog želuca, ali potrudite se. Čak i sporo hodanje ubrzava varenje. Osim toga, važno je da stojite, jer tako sprečavate gorušicu, koja se stvara u ležećem položaju, kada se kiselina diže u želucu. Za bolji efekat, kružnim pokretima masirajte abdomen oko pupka. Dan posle prejedanja počnite tako što ćete na prazan stomak popiti kašiku jabukovog sirća, razmućenog u šolji tople vode. Ovaj napitak oporavlja digestivni trakt.