Ukoliko ste i vi među onima koji su odlučili da se posvete sebi i pronađu odgovarajući trening, naoružajte se znanjem.


Foto: Shutterstock

Proleće je stiglo, a teretane svakoga dana postaju sve posećenije. Neophodno je da treninzi budu umereni i da se sprovode duži vremenski period jer vežbanje treba da postane zadovoljstvo koje će preći u naviku.

Ukoliko ste i vi među onima koji su odlučili da se posvete sebi i pronađu odgovarajući trening, obratite pažnju na ove bitne savete:

1. Posavetujte se sa stručnom osobom

Spomenite ranije povrede, eventualne prelome i telesne tegobe koje ste prošli. Nemojte se ustručavati jer vam pitanja često mogu pomoći da dozirate svoj trening i da radite vežbe na pravi način.

2. Zagrevanje

Ne počinjite bez dobre pripreme. Neka to budu blage vežbe koje ćete ponavljati više puta dok se vaši mišići ne zagreju, a telo procirkuliše. Bez naglih pokreta.

Foto: Shutterstock

3. Oprezno sa opterećenjima

Ne dozvolite da vam ambicija utiče na zglobove. Velike težine tegova brzo dovode do željenog izgleda ali ukoliko dižete više od onoga za šta ste fizički spremni možete ozbiljno ugroziti kičmeni stub i zglobove. Čuvajte se povreda.

4. Disanje

Obratite pažnju na ritam disanja tokom izvođenja vežbi. Pogrešno je da u jednom udahu uradite više ponavljanja jer time ometate rad srca, brže se umarate i stvarate napetost u organizmu. Pravilnim disanjem, takođe, širitekapacitet pluća i omogućavate pravilan dotok kiseonika.

5. Slušajte trenera

Ukoliko vam neko vodi trening dobro slušajte kada opisuje vežbe. Bitno je da znate koje mišiće koristite za svaku vežbu i koji deo tela je u akciji kako ne biste opteretili zglobovevratkičmu ili koristili pogrešne mišiće.

Foto: Thinkstock

6. Ishrana

Nikako nemojte naglo promeniti režim ishrane. Ne želite da uzrokujete nesvesticemučnine ili malaksalost.Hemijske suplemente treba izbegavati.

7. Istezanje

Dobro istezanje obavezno je na kraju svakog treninga.

8. Oprez

Za kraj, obratite pažnju na higijenu u objektu u kojem se bavite sportom. Ne sedajte na klupe pre nego što stavite peškir. Koristite papuče tokom tuširanja kako ne biste dobili gljivice. Perite ruke posle dodirivanja tegova i zajedničkih sprava.